luni, 24 august 2009

Viata ta

Citisem odata undeva o fraza spusa de Ch. Lichtenberg, un renumit fizician german. "Oamenii ar fi mai fericiti daca s-ar interesa de viata lor, asa cum o fac cu viata celorlalti". Acest mesaj, care a vazut ziua in secolul 17, a luat o alta forma (dar acelasi continut)in secolul nostru.
Si iarasi vin cu piesa aceleasi trupe - Söhne Mannheims. "Dein Leben", adica "Viata ta" e un mesaj clar oamenilor din intreaga lume sa faca ceva pentru a schimba lumea. Pentru asta trebuie sa inceapa cu viata lor...

p.s. Special pentru Raza de Soare (dar si pentru cei ce nu stiu germana), am sa traduc citeva fraze, cuvinte, care transmit ideea cintecului...

"Vezi-ti de viata ta, si apoi ai grija de noi..."
"Trebuie sa miscam ceva, altfel nu se schimba nimic..."
"Traiste-ti viata..."
"Speranta e mai mare decit marea..."
"Nu mai e vorba doar de viata ta, ci de aceea daca exista o viata..."

Si daca nu pentru mesaj, cintecul trebuie ascultat macar pentru melodia buna, clipul bun, si niste peisaje...!!!

3 comentarii:

  1. Am revenit cu toate multumirile mylady:D Multumesc din inima pt translate ca zau are un mesaj care ar trebuie strigat in urechea fiecaruia!!! mi-au placut in special ultimele doua versuri cu "Speranta e mai mare decit marea..."
    "Nu mai e vorba doar de viata ta, ci de aceea daca exista o viata..."
    cat adevara in aceste cuvinte...gata incep sa-mi doresc sa stiu germana...poate intr-o zi, cine stie, invat:D;D...dar pana atunci depind total de ajutorul tau pt care iti multumesc scumpa mea...o zi frumoasa sa ai:D sa te bucuri de Germania!!!

    PS: dupa ce ajungi esti datoare cu cateva descrieri si impresii:))

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca ti-au fost de ajutor versurile. trebuia sa fac asta de fiecare data cind am postat un cintec in germana... e greseala mea.

    cit de descrieri si impresii... am pregatit ceva special pentru voi... :)

    RăspundețiȘtergere