marți, 1 septembrie 2009

1 Septembrie

Azi e prima zi de scoala. Asa incepe la noi anul de studii (si la scoala, si la universitate), la 1 septembrie. Timp de 17 ani am facut si eu parte din lumea asta. Acum insa gata cu studiile !

E straniu totusi sa stii ca lumea merge, tu insa nu. Ca lumea se reintilneste cu colegii de breasla, ca discuta despre vacanta, calatorii si distractii, iar tu nu. Ca profesorii cer de cele mai multe ori sa povesteti cum ti-ai petrecut vara, pe tine insa nu te intreaba nimeni asta.

Simt ceva deosebit acum, cind imi amintesc de atmosfera de la scoala: copii veniti in clasa intii, cu fundite, cu flori; liceeni dintr-a 12-a, emotionati si ei (chiar daca nu recunosc asta), cu gindul deja la BAC (nu ca s-ar pune pe invatat de la 1 septembrie, dar oricum sunt coplesiti de intrebari de gen: cum va fi? voi reusi?).

Iar la facultate... Aici e altfel... Nu pot uita mirosul aulelor... Mirosea a gol, a curat... Nu pot uita nici fetele boboceilor care priveau infricosati in jurul lor, pentru ca au intrat intr-o lume straina lor... departe de casa si prieteni...

Chiar daca la absolvire (si a liceului, si a universitatii) am spus ca nu-mi va fi niciodata dor de scoala/universitate, acum pot spune sigur ca imi e dor de ele... Si... poate nu de carti, caiete, materii si alte lucrusoare "infernale", ci de prima zi de studii, de atmosfera de atunci...

3 comentarii:

  1. oh...eu de pe acum spun ca-mi va fi dor de toate...desi ca orice scolar nu am chef de scoala...imi va fi dor de tot ce inseamna ea:D

    RăspundețiȘtergere
  2. eu incep scoala pe 15...asta daca nu fac profii greva:)) adik chestia cu concediu neplatit...in fine...important e ca va incepe...

    RăspundețiȘtergere
  3. stiu ca la voi incepe scoala mai tirziu, dar si mai triziu se terimina... in principiu tot acolo iese... :)

    RăspundețiȘtergere