joi, 19 noiembrie 2009

Modul de circulatie

Liebe Freunde,

inainte de a veni aici, am tot auzit vorbe de lauda despre sistemul de circulatie din Germania. Cica se circula regulat, nu se intirzie... Bine, e adevarat, asta numai daca sa vorbim despre circulatia interna. Dar daca ai nevoie sa pleci in alt oras, e catastrofa!!! Am avut aseara ocazia sa stau in gara mai mult de o ora si astfel mi-am dat seama ca e dezastru total daca un tren intrirzie macar si cu 5 minute.

Gara centrala din Nürnberg, are 23 de linii. Sau peronuri daca vreti. Pentru ca aveam inca mai multe de juma de ora la dispozitie pina cind sa vina trenul persoanei pe care o asteptam, am decis sa mai tec de pe o linie pe alta, poate vad ceva interesant. AM sta cca 10 minute pe linia 12 unde nu am auzit nimic altceva decit: trenul X intirzie cu 10 minute; pentru ca trenul Y intrizie cu 15 minute, el nu vine pe linia 13 ci pe linia 9; trenul Z intirzie cu 13 minute si sosete nu pe linia 9 ci pe 19.

E groaza! Bine ca m-am mai acomodat putin cu gara si am idee unde s-o apuci. Dar unul care vine aici pentru prima oara, nu se clarifica de unul singur. Garantat! Pentru ca sa ajungi de pe linia 9 pe 19 trebuie sa cobori ceva scari, pe urma s-o iei la stinga ori la dreapta, iar daca o apuci pe dumul gresit sa te intorci inapoi, pe urma sa urci ceva scari (sa nu uitam - cu tot cu bagaje), si... daca ai norocul sa nu se fi schimbat ceva in ultimul mment, sa urci in trenul de care ai tu nevoie.

Credeti-ma, cind e haos si multa lume care nu stie unde s-o ia, ai mari sanse sa te ratacesti si sa scapi trenul. Nebunie curata !

Da si... trenul persoanei pe care o asteptam, a venit nu pe linia 8, unde se credea ca va ajunge, ci pe 9. :)

3 comentarii:

  1. da...circulatia...imi amintesc...cred ca acolo se simte pulsul vietii...intr-o gara:))

    RăspundețiȘtergere
  2. ai perfecta dreptate. gara centrala e locul meu preferat dn oras. de ce? am sa explic intr-o postare mai tirziu.

    RăspundețiȘtergere